Pasiunea mea – televiziunea (partea a II-a)


Am lucrat la tehnic. DRTV inseamna Directia de Radio si Televiziune. Noi, cei de la tehnic, trebuia sa facem totul ca omul de rand sa poata urmari programul de la televizor, ca era de rahat sau era altceva, noi trebuia sa fim pe faza. Nu noi faceam programul de la televizor, nu aveam nici in clin, nici in maneca cu o cloaca sau cu prostitutia despre care se vorbeste.
Noi ne cataram pe coclauri, daca pica semnalul pe undeva, pentru ca omul de rand sa vada mizeria aia de program, sa asculte ceva la radio sau sa vorbeasca la telefon.
Prin anii ’80, pe cand lucram la DRTV, departe de casa, singur, cu familia impartita pe ici pe colo, altii au avut curajul si au fugit din tara. Nu au suportat teroarea comunista. Bravo lor. Ii felicit. Eu am ramas in tara si nu imi pare rau.
Imi amintesc si acum cum m-am imprietenit cu Romulus Nita, seful statiei TV de la Mogosa. Eu eram cu echipa tehnica de la DRTV Cluj la Mogosa, langa Baia Mare. Aveam o misiune dubla. Trebuia sa supraveghiez transmisiunea meciului retur dintre Dinamo Bucuresti si Internazionale Milano. Era linia de radioreleu internationala.
Cand se termina meciul, urma un discurs al lui Ceausescu de la Satu Mare. Discursul lui Ceausescu avea prioritate maxima. Trebuia sa asigur calea de dus, de la carul TV de la Satu Mare spre studioul din Bucuresti si calea de intors, de la studioul TVR Bucuresti spre Statia TV Mogosa. Pare complicat, dar asa era. Daca vorbea Ceausescu la Satu Mare, semnalul trebuia sa treaca prin Bucuresti si sa se intoarca la Mogosa pentru a putea fi receptionat de telespectatori la Satu Mare. De parca s-ar fi uitat cineva la discursurile lui.
Aici a intervenit problema. Eu trebuia sa asigur si o linie de rezerva, ori pentru dus, ori pentru intors, daca Doamne fereste s-ar fi intamplat ceva in timpul discursului lui Ceausescu.
Si atunci a intervenit o mare problema. Meciul dintre Dinamo si Internazionale Milano s-a terminat exact cu acelasi scor ca si in tur: 1-1. Urmau prelungirile. Dar prelungirile se suprapuneau cu discursul lui Ceausescu de la Satu Mare. TVR-ul a intrerupt transmisia prelungirilor pentru a transmite discursul.
Acum, ce era sa fac eu? Aveam o singura linie de rezerva. Ori asiguram rezerva pentru discursul lui Ceausescu, ori asiguram rezerva pe international pentru meci.
M-am uitat la Romulus, ne-am inteles din priviri si am folosit rezerva pentru meci. El a supravegheat transmisia TV a discursului de la Satu Mare. Pana la urma, a iesit totul bine. Nu am fost nevoit sa folosesc rezerva, Europa a vazut continuarea meciului, Dinamo a castigat cu 3-2 si Romulus Nita mi-a dat garsoniera despre care am vorbit.

One thought on “Pasiunea mea – televiziunea (partea a II-a)

Leave a Reply

