Prima zi de saracie


Ma uit la ultimul cupon de pensie intreg. Din iunie va fi mai mic cu 15%. Pana acum pensia impreuna cu indemnizatia de insotitor era de 1.190 lei. Pentru ca si indemnizatia de insotitor se raporteaza la punctul de pensie (o,8 din punctul de pensie) va scadea si ea cu 15%. In iunie voi primi exact 1.000 lei. Mai putin cu 190 lei, cam cat am dat ultima data pe medicamentele gratuite. Da, gratuite, nu compensate. Acum, vara, ne descurcam, dar la iarna va fi foarte greu. Factura de gaz este iarna in jur de 500-600 lei. Trebuie sa apelam la rezerve.

Norocul nostru ca am fost destul de chibzuiti si nu am aruncat cu banii in stanga si in dreapta cand am fost in putere si am avut firma noastra. Casa ne-am cumparat-o in 1993, alte cheltuieli majore nu am mai facut. Puteam sa ne cumparam si o masina de mii sau zeci de mii de euro, dar am preferat sa nu ne luam masina noua. Ne-am multumit cu vechea noastra Dacie 1310. Pentru noi este suficient. La cumparaturi este foarte buna, in rest nu prea umblam. Andrei este la casa lui, are familie, are serviciu bun si el si Andreea, nora noastra. Amandoi sunt programatori. La un moment dat se zvonea ca vor fi impozitate si salariile programatorilor. Iar 16% la salariile lor ar fi insemnat foarte mult. Pana la urma s-a renuntat la asta.

Dar guvernul a revenit la impozitarea dobanzilor bancare. Inainte au fost impozitate doar dobanzile de la depozitele la termen. Conturile de economii nu se impozitau. Asa ca am oreferat sa ne pastram economiile in conturi de economii. Cand s-a renuntat la impozitarea dobanzilor la depozite, ne-am facut depozite la termen. Acum se impoziteaza tot, si depozitele la termen si conturile de economii sau conturile curente. O alta lovitura sub centura.

Eu m-am alaturat protestelor pensionarilor din Timisoara si in aceasta saptamana pichetez Prefectura Timis. Nu am prea multe sperante ca se va intampla ceva. Poate se va intampla ceva cu motiunea de cenzura. Vom vedea saptamana viitoare.

Leave a Reply

